၀န္ထမ္းသစ္တစ္ေယာက္အေနနဲ ့အထက္အရာရွိ (သူေဌး) ထံတြင္ မ်က္ႏွာရေအာင္ လုပ္နည္းမ်ား
ကိုဟိန္း ကေလာင္နာမည္နဲ ့စာစတင္ေရးတုန္းကေတာ့ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေရးျဖစ္တာက CV ေရးနည္း၊ Resume ေရးနည္း၊ အင္တာဗ်ဴးေျဖနည္းေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့ဒီအခ်က္ေတြ ကိုအေကာင္းဆံုးလုပ္ႏိုင္လုိ ့အလုပ္ရျပီ ဆိုပါစို ့။ အလုပ္ခြင္မွာ ကိုယ့္အထက္အရာရွိ (သူေဌး) က သင္အေပၚ အျမင္ေကာင္းဖို ့အေရးၾကီးပါတယ္။ ဘယ္အခ်ိန္မွာအေရးၾကီးလည္းဆိုေတာ့ အလုပ္၀င္၀င္ျခင္း အခ်ိန္မွာပါပဲ။ အဲ့ဒီအတြက္ ကိုယ္လုပ္တဲ့အရာမွန္သမွ်ဟာ အထက္အရာရွိ အသိအမွတ္ျပဳ သေဘာက်ဖို ့လိုပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲ့ဒီလို လုပ္ဖို ့လည္း အင္မတန္ခက္ခဲလွပါတယ္။ CV ေရးတာထက္လည္း ခက္မယ္။ အင္တာဗ်ဴးေျဖတာထက္လည္းခက္မယ္။ ၀န္ထမ္းသစ္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား က်ဆံုးၾကတာလည္း အဲ့ဒီအခ်ိန္မွာပါပဲ။ အထက္အရာရွိရဲ ့ first impression ကို မယူျဖစ္လိုက္တာပါ။ အဲ့ဒီအတြက္ first impression ကို ဘယ္လို ရေအာင္ယူမလဲဆိုတဲ့ အခ်က္ေလးေတြကို ေရးသားလိုက္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
(၁) အလုပ္စ၀င္တဲ့အခ်ိန္အတြက္ ေမးခြန္းမ်ားကို ျပင္ဆင္ျပီးလာပါ။
အလုပ္ မ၀င္ခင္ တစ္ရက္ေလာက္အလို မွာ ကိုယ့္အထက္အရာရွိကို အလုပ္နဲ ့ပက္သက္တာေတြ ေမးဖို ့အတြက္ list လုပ္လာခဲ့ပါ။ ဟုတ္ျပီ။ ဘာေတြ ေမးမလဲ။
သင့္ရဲ ့တာ၀န္ေတြကို ေသခ်ာနားလည္ေစဖို ့အတြက္ ေမးခြန္းေတြ စဥ္းစားပါ။ ဒါ့အျပင္ company ရဲ ့ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြ၊ company သူေဌးရဲ ့ရည္မွန္းခ်က္ေတြ၊ ေဆာင္ရန္ေရွာင္ရန္ေတြ ကိုေမးဖို ့စဥ္းစားထားပါ။ သင့္အထက္ အရာရွိရဲ ့ အလုပ္အေပၚထားတဲ့ ရည္မွန္းခ်က္ကို လည္း ေပၚလြင္လာေစမည့္ ေမးခြန္းမ်ိဳးကို လည္း စဥ္းစားထားပါ။
တစ္ခု အေရးၾကီးတာကေတာ့ ေမးတဲ့ေမးခြန္းေတြမွာ သင့္အျပစ္လြတ္ဖို ့၊ ျပႆနာ မျဖစ္ဖို ့ အဲ့ဒီလို ကိုယ္လြတ္ရုန္းတဲ ့ေမးခြန္းေတြ မျဖစ္သင့္ပဲ သင့္ကို အဖြဲ ့၀င္ေကာင္းတစ္ေယာက္အေနနဲ ့ျမင္ေတြ ့ေစႏိုင္မယ့္ ေမးခြန္းေတြ ျဖစ္ပါေစ။
(၂) အခ်ိန္္မွန္ျခင္းဟာ ယဥ္ေက်းျခင္းရဲ ့ဥေသွ်ာင္ပါ။
အင္တာဗ်ဴးေျဖစဥ္က သင္ဘယ္လို အခ်ိန္မွန္ေၾကာင္း၊ တိက်ေၾကာင္း ေျပာလွ်င္ ေျပာခဲ့ေပလိမ့္မည္။ အလုပ္သစ္ရဲ ့ပထမဦးဆံုး ေန ့မွာ ရံုးေနာက္က်တာ၊ ပထမဆံုးအပတ္မွာ အလုပ္ေနာက္က်တာေတြက boos ရဲ ့သင့္အေပၚမွာထားရွိမယ့္ first impression ကို အမ်ားၾကီး အက်ိဳးသက္ေရာက္မွဳ ရွိသြားပါျပီ။
ရံုးအခ်ိန္မွန္မွန္သြားပါ။ သင့္ကို ေရြးခ်ယ္လိုက္တဲ့အတြက္ သင့္ရဲ ့ boss ေနာက္တ မရပါေစနဲ ့။
(၃) ေရးမွတ္ပါ။
သင့္မွာ ေရးမွတ္တဲ့အက်င့္ ရွိခ်င္မွ ရွိေပလိမ့္မည္။ သို ့ေပမယ့္ လုပ္ငန္းခြင္မွာ ေအာင္ျမင္ခ်င္တယ္ဆိုလွ်င္ေတာ့ အလုပ္၀င္စမွာ လုပ္ရမည့္အခ်က္၊ အေရးၾကီးသည့္အခ်က္မ်ားအားလံုးကို ေရးမွတ္ပါ။ အထက္အရာရွိက တစ္ၾကိမ္ေျပာလိုက္ရံုနဲ ့ လံုေလာက္သြားတဲ့သူ ျဖစ္ပါေစ။
(အရမ္းအေရးၾကီးပါတယ္။ ဘာလို ့လည္းဆိုေတာ့ ဒီအခ်ိန္မွာ company ရဲ ့အေရးအၾကီးဆံုး ေပၚလစီေတြကို သင့္ကို ေျပာျပတဲ့ အခ်ိန္မို ့လို ့ပါ။ ေနာက္ျပီး လူတိုင္းက သင့္ကို ၀န္ထမ္းအသစ္ တစ္ေယာက္အေနနဲ ့အေလးေပးထားတဲ့အခ်ိန္ ျဖစ္တဲ့အတြက္ Information ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို သေဘာထားၾကီးစြာ ရွင္းလင္းျပတဲ့အခ်ိန္ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ျဖစ္ပါတယ္)
(၄) သင့္ရဲ ့တာ၀န္မ်ားထက္ ေက်ာ္လြန္ျပီး လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ပါက လုပ္ေဆာင္ပါ။
တစ္ခါတစ္ရံ လုပ္ရမယ့္ တာ၀န္ထက္ ေက်ာ္ျပီး တာ၀န္ေပးခိုင္းေစခံရတတ္ပါတယ္။ (ဥပမာ သင့္ရဲ ့ တာ၀န္က ေငြစာရင္း ကိုင္ရတဲ့ accountant ျဖစ္ေပမယ့္ အဲ့ဒီ တာ၀န္ထက္ေက်ာ္ျပီး မန္ေနဂ်ာ အဆင့္လုပ္ရတဲ့ budget reportလိုမ်ိဳး ေရးခိုင္တာမ်ိဳး တာ၀န္ေပးခံရတတ္ပါတယ္)။ အဲ့ဒီအခါမွာ သင့္မွာ လုပ္ႏိုင္တဲ့ အရည္အခ်င္း၊ အေတြ ့အၾကံဳ ရွိပါက မျငင္းဆိုပဲ လက္ခံ တာ၀န္ယူလိုက္ပါ။ အဲ့ဒီအခါမွ သင့္ကို ေလ့လာသင္ယူလြယ္တဲ့သူအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳခံရပါလိမ့္မယ္။ သင့္ကို လည္း ေနာက္တစ္ဆင့္ ရာထူးအတြက္ သင့္ေလ်ာ္တဲ့သူအျဖစ္လည္း ျမင္သြားပါလိမ့္မယ္။
(၅)သင့္ရဲ ့အထက္အရာရွိနဲ ့အဆက္အသြယ္ မျပတ္ပါေစနဲ ့။
သင့္ရဲ ့အလုပ္နဲ ့သင့္ အထက္အရာရွိရဲ ့အခ်ိန္ရမွဳေပၚ မူတည္ျပီး အခ်ိန္မွန္ေတြ ့ႏိုင္မယ့္ အခ်ိန္ဇယားကို ေရးဆြဲထားပါ။ တစ္ပတ္ကို ၁၀ မိနစ္ ျဖစ္ျဖစ္၊ နာရီ၀က္ ျဖစ္ျဖစ္ ေတြ ့ႏိုင္ေအာင္ ၾကိဳးစားပါ။ ျဖစ္ႏိုင္လွ်င္ လူခ်င္းေတြ ႏိုင္ေအာင္ၾကိဳးစားပါ။ ေတြ ့ဆံုခ်ိန္အတြင္းမွာ သင္လုပ္ေဆာင္ခဲ့သမွ် သူသိေအာင္ ေျပာဆိို ေဆြးေႏြးပါ။ သူထ ံ မွလည္း ေရွ ့ဆက္လုပ္ရမည့္ အခ်က္မ်ားကို ေမးျမန္းပါ။
သင္ဆက္သြယ္ေျပာဆိုသမွ်မွာ သင္လုပ္ခဲ့တဲ့ ေအာင္ျမင္မွဳေတြ၊ ရလဒ္ေတြ ေပၚလြင္ပါေစ။
(၆) သင့္ရဲ ့အထက္အရာရွိအေပၚ အေကာင္းျမင္တဲ့ စိတ္ထားပါ။
အလုပ္၀င္စမွာ ၾကံဳရတတ္ပါတယ္။ သင္နဲ ့လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြက အထက္အရာရွိမေကာင္းေၾကာင္း၊ သူေဌးမေကာင္းေၾကာင္းေတြကို သင့္ကို လာေျပာပါလိ္မ့္မယ္။ သူတို ့ေျပာတာ မွန္ေကာင္းမွန္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲ့ဒီ စကားေတြကို နားမေယာင္ပါနဲ ့။ ဘာလို ့လည္းဆိုေတာ့ နားေယာင္လိုက္ျခင္းျဖင့္ သင့္ရဲ ့အထက္အရာရွိအေပၚ ေလးစားမွဳ ေလ်ာ့နည္းသြားႏိုင္ပါတယ္။ အဲ့ဒီအခါမွာ သူ ့ေျပာသမွ် တန္ဖိုးရွိစကားေတြကို ေလးေလးစားစား မွတ္ယူမွဳ မရွိျဖစ္သြားတတ္ပါတယ္။ အဲ့ဒီအခါမွာ သင့္ရဲ ့ေရွ ့ေလွ်ာက္ လုပ္ရမည့္ အလုပ္အတြက္ အေႏွာက္အယွက္ ျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္။
(ရ) သင့္ရဲ ့လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြအေၾကာင္းသိေအာင္ၾကိဳးစားပါ။
ထမင္းစားခ်ိန္၊ အလုပ္နားခ်ိန္မွာ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြနဲ ့စကားေျပာပါ။ သူတို ့ဘာလုပ္တယ္ဆိုတာကို သိေအာင္ၾကိဳးစားပါ။ သူတို ့လုပ္တဲ့တာ၀န္နဲ ့သင့္တာ၀န္ ဘယ္လို ဆက္စပ္မွဳ ရွိတယ္ဆိုတာကို နားလည္ေအာင္ၾကိဳးစားပါ။ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာ သင့္အေၾကာင္း၊ သင့္ရဲ ့အလုပ္အေပၚထားရွိေသာ စိတ္ထား၊ သင့္ရဲ ့အေတြ ့အၾကံဳ ေတြကို သူတို ့သိေအာင္ လုပ္ပါ။
(၈) အမွားကို ၀န္ခံပါ။ တာ၀န္ယူပါ။
အလုပ္စစ ၀င္ျခင္းမွာ အရာရာကို မသိေသးတဲ့အတြက္ အမွားလုပ္မိတတ္ပါတယ္။ အဲ့ဒီအခါမွာလည္း အမွားကို တာ၀န္သိသိ ၀န္ခံပါ။ လက္ခံပါ။ သင္ယူေပးတာကို အေလးထားပါ။ ဆူခံထိတာကိုလည္း နားလည္ေပးလိုက္ပါ။ ဒါေပမယ့္ ေနာက္တစ္ၾကိမ္ ဒီအမွားမ်ိဳး မမွားေအာင္ သတိထားရပါမယ္။
(၉) တီထြင္ဖန္တီးပါ။
မိမိ ဆီမွာ တီထြင္ ဖန္တီးႏိုင္ေသာ စိတ္ကူးစိတ္သမ္းေကာင္းမ်ား ရွိေနတယ္ဆိုတာကို အထက္လူၾကီးသိပါေစ။ အလုပ္တာ၀န္မ်ားကို ေရွ ့က လုပ္ထားခဲ့သလို ပဲ မလုပ္ဘဲ ဘယ္လို လုပ္လွ်င္ ပိုျပီး အဆင္ေျပမည္၊ ပို ထိေရာက္မည္တို ့ကို အျမဲ သံုးသပ္တီထြင္ပါ။ ေအာင္ျမင္လွ်င္ အထက္လူၾကီးကို တင္ျပပါ။ ေရွးရိုးလမ္းအတိုင္း ပဲ မလိုက္ပါနဲ ့။ (သတိျပဳရမည့္အခ်က္ကေတာ့ မိမိ အထက္လူၾကီးက အယင္ က မိမိေနရာမွာလုပ္သြားတဲ့သူဆိုလွ်င္ေတာ့ သတိထားတင္ျပပါ။ သူၾကိဳက္မၾကိဳက္ကို အယင္ဆံုး သိရွိေအာင္ ၾကိဳးစားပါ)
(၁၀) မွ်ေ၀ပါ။
သင့္မွာရွိတဲ့အေတြ ့အၾကံဳ ၊ အတတ္ပညာေတြကို အျခားသူမ်ား၊လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္မ်ားကို မွ်ေ၀ပါ။ သင္ေပးပါ။ (မွတ္ခ်က္။ ဆရာၾကီးလုပ္ခိုင္းတာမဟုတ္ပါ။ တကယ္သင္ယူခ်င္သူကို သင္ေပးပါ)။ ထိုအခ်က္ကို သင့္ရဲ ့အထက္အရာရွိက သတိျပဳမိပါလိမ့္မယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္ကေတာ့ သင့္အေနနဲ ့ resourceful ျဖစ္ပါေစ။ သင့္ထံမွာ တန္ဖိုးရွိတဲ့ အခ်က္အလက္မ်ား အၾကံဥာဏ္မ်ား ရွိေနေအာင္ၾကိဳးစားပါ။ အျခားသူမ်ားကို အၾကံေပးႏိုင္ေအာင္ ၾကိဳးစားပါ။
ဒီအခ်က္ ၁၀ ခ်က္ကို သင့္ေတာ္သလို အသံုးခ်မယ္၊ လိုက္နာမယ္ဆိုလွ်င္ေတာ့ သင့္အေနနဲ ့အလုပ္ခြင္သစ္မွာ သရဖူေဆာင္းႏိုင္မွာပါ။ အျခားနည္းလမ္းေတြ မရွိေတာ့ဘူးလားဆိုေတာ့ ရွိတာေပ့ါ။ ဒါေပမယ့္ သင့္ေတာ္မယ္လို ့မထင္တဲ့အတြက္ သင့္ေတာ္မယ့္ နည္းလမ္းေတြကို ပဲ ေရးသားလိုက္ပါတယ္။
အားလံုးအလုပ္ခြင္ အသစ္မွာ ေအာင္ျမင္ႏိုင္ၾကပါေစ။
ကိုဟိန္း (Prospect Myanmar)
Comments
Post a Comment